- Medische producten staan voortdurend in de schijnwerpers van de wetenschap, maar ook van de media. Zelfs succesvolle medicijnen worden teruggetrokken als er ernstige bijwerkingen optreden, bv. rosiglitazon (Avandia), rofecoxib (Vioxx) en paroxetine (Seroxat)
- De overvloed aan medische informatie blijft groeien (internet, Twitter, blogs, TV); het wordt steeds moeilijker om te vinden wat je zoekt
- Medische informatie, met name van experts, is vaak ingewikkeld en ontoegankelijk
- Patiënten worden mondiger en organiseren zich meer
- De politiek oefent grote druk uit op de medische sector om transparanter en goedkoper te worden
- Er is veel verloop in het personeelsbestand van medische bedrijven; medewerkers moeten voortdurend worden bijgeschoold of zelfs omgeschoold
Dit alles dwingt bedrijven en hun medewerkers om goed geïnformeerd te blijven en de ‘need to knows’ uit de ‘nice to knows’ te filteren. Lukt dat niet, dan is de kans groot dat uw unieke producteigenschappen (Unique Selling Points of USPs) verwateren of verloren gaan in de stroom van minder relevante informatie. Ook kan de perceptie van uw product of dienst bij de klant eroderen.
Het is daarom van groot belang om trainingen aan te bieden die aansluiten bij de verschillende behoeften van uw medewerkers zodat zij de USPs van hun product/dienst optimaal begrijpen en ondersteunen. Immers, de medewerkers van uw bedrijf zijn het ‘gezicht’ van uw product of dienst.